Idag har vi sett till att bygga om hela designen i Photoshop. Vi har ännu inte lyckats hitta ett enkelt sätt att implementera vår hjul-design i en mjukvara så vi bygger applikationen med hjälp av Photoshop och en applikation som heter Invision för att göra den integrerbar.
![]() |
Ambjörn, Anton, Tomas och Erik disskuterar design. |
Gruppen är taggad inför presentationen på fredag och vi hoppas på bra respons. För att få till en bra slutprodukt har vi tänkt mycket på användarnas kognitiva förmåga. Som exempel har vi gjort följande för att stimulera:
- Attention:
Färgschemat som vi har valt gör det lätt för användaren att se vad man kan integrera med och interfacet är rent och snyggt. Ingen onödig text och onödiga knappar. - Perception:
Menyerna har tydliga gränser mellan de olika valen och undermenyerna har en annan färg för att underlätta föreståelsen. - Learning:
Genom att göra en grund app där användaren inte behöver gå massvis av steg för att göra inställningar förkortar vi inlärningskurvan. Samtidigt gör detta det lätt för användare att leka runt med applikationen och utforska dess funktionalitet. - Problem-solving:
Vi vill underlätta för nya användare att lära sig förstå applikationen. Detta har vi gjort genom att införa en animation som roterar in menyn när man startar appen. Detta gör att användaren lätt förstår hur den skall användas. Om användaren ändock förblir passiv kommer en popup visas på skärmen med instruktioner om användarens möjligheter.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar